Pētījums: 69% depozīta sistēmas lietotāju ir ieteikuši sistēmu izmantot arī citiem
SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) februārī veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka depozīta sistēmas lietotāju lojalitāte nostiprinās – taujāti, cik ticams, ka viņi rekomendētu citiem izmantot depozīta sistēmu, 69% respondentu to ir novērtējuši ar 8-10 punktiem. Pētījums tāpat uzrāda, ka vairākums jeb 69% depozīta sistēmas lietotāju jau ir paspējuši rekomendēt sistēmu izmantot citiem līdzcilvēkiem.
“Izvērtējot aptaujas datus, varam secināt, ka depozīta sistēmas lietotāju vērtējums uzskatāms par ļoti labu un viņu lojalitāte sistēmai nostiprinās. Tas liecina, ka iedzīvotāji ir pamanījuši depozīta sistēmas pozitīvo ietekmi uz apkārtējās vides tīrību. Operators aizvien turpina paplašināt taromātu tīklu, kā arī uzlabot tā jaudu, lai nodrošinātu pēc iespējas labāku lietotāju pieredzi. Jāpateicas arī tirgotājiem, kas aktīvi iesaistās taromātu iztukšošanā un apkopē, kā arī tālāk rūpējas par atgriezto depozīta iepakojumu šķirošanu un sagatavošanu nodošanai operatora rokās,” norāda SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
Iedzīvotāji depozīta sistēmu labprāt iesaka arī citiem
Aptaujas dati liecina, ka iespēju atgriezt tukšos dzērienu iepakojumus depozīta sistēmā iedzīvotāji novērtē arvien vairāk un labprāt to ieteiktu darīt arī citiem. 69% aptaujāto uzskatāmi par depozīta sistēmas izmantošanas veicinātājiem, jo apgalvojumu par iespējamību rekomendēt depozīta sistēmu citiem viņi ir novērtējuši ar 8-10 punktiem – no tiem 41% šādu iespējamību ir novērtējis ar 10 punktiem. Jāpiebilst, ka augstāko novērtējumu piešķīrušas sievietes, iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kā arī Latgalē dzīvojošie. Vēl 24% uzskatāmi par neitrālajiem sistēmas lietotājiem, jo iespējamību ieteikt depozīta sistēmu citiem viņi novērtējuši ar 5-7 punktiem – tie pārsvarā ir vīrieši un vecāka gadagājuma cilvēki.
Turpretim, analizējot iedzīvotāju faktisko rīcību, noskaidrots, ka 69% depozīta sistēmas lietotāju jau ir rekomendējuši sistēmu izmantot citiem. “Lai gan depozīta sistēma ir ieņēmusi stabilu vietu iedzīvotāju ikdienā, gan operators, gan arī tirgotāji turpina darboties pēc principa, ka katrai iepakojumu nodošanas pieredzei jābūt pozitīvai pieredzei. Vienlaikus aicinām sistēmas lietotājus būt saprotošiem un izmantot depozīta sistēmu atbildīgi, tostarp nodot pilnībā iztukšotus iepakojumus un neatstāt atkritumus depozīta punktos vai to tuvumā,” piebilst Miks Stūrītis.
Alus dzērāji – apzinīgākie depozīta sistēmas lietotāji
Lai sasniegtu augsto klientu lojalitāti, bija nepieciešama pakāpeniska sabiedrībā iesakņojušos paradumu maiņa. Šos paradumus var novērot ne vien attiecībā uz sistēmas izmantošanu kopumā, bet arī uz dažādu dzērienu veidu nodošanu depozīta sistēmā. Analizējot depozīta iepakojumu atgriešanas rādītājus dažādās produktu grupās, redzams, ka priekšgalā ar vislabākajiem atgriešanas rezultātiem ierindojas alus iepakojums (91%), kuram seko limonādes (89%) un ūdens iepakojumi (84%). Savukārt zemākie atgriešanas rādītāji šobrīd novērojami alkoholiskajiem kokteiļiem (56%), tādēļ DIO atgādina pievērst īpašu uzmanību tam, vai uz produkta etiķetes atrodas Latvijas depozīta zīme.
SIA Depozīta Iepakojuma Operators (DIO) februārī veiktā pētījuma rezultāti liecina, ka depozīta sistēmas lietotāju lojalitāte nostiprinās – taujāti, cik ticams, ka viņi rekomendētu citiem izmantot depozīta sistēmu, 69% respondentu to ir novērtējuši ar 8-10 punktiem. Pētījums tāpat uzrāda, ka vairākums jeb 69% depozīta sistēmas lietotāju jau ir paspējuši rekomendēt sistēmu izmantot citiem līdzcilvēkiem.
“Izvērtējot aptaujas datus, varam secināt, ka depozīta sistēmas lietotāju vērtējums uzskatāms par ļoti labu un viņu lojalitāte sistēmai nostiprinās. Tas liecina, ka iedzīvotāji ir pamanījuši depozīta sistēmas pozitīvo ietekmi uz apkārtējās vides tīrību. Operators aizvien turpina paplašināt taromātu tīklu, kā arī uzlabot tā jaudu, lai nodrošinātu pēc iespējas labāku lietotāju pieredzi. Jāpateicas arī tirgotājiem, kas aktīvi iesaistās taromātu iztukšošanā un apkopē, kā arī tālāk rūpējas par atgriezto depozīta iepakojumu šķirošanu un sagatavošanu nodošanai operatora rokās,” norāda SIA Depozīta Iepakojuma Operators valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
Iedzīvotāji depozīta sistēmu labprāt iesaka arī citiem
Aptaujas dati liecina, ka iespēju atgriezt tukšos dzērienu iepakojumus depozīta sistēmā iedzīvotāji novērtē arvien vairāk un labprāt to ieteiktu darīt arī citiem. 69% aptaujāto uzskatāmi par depozīta sistēmas izmantošanas veicinātājiem, jo apgalvojumu par iespējamību rekomendēt depozīta sistēmu citiem viņi ir novērtējuši ar 8-10 punktiem – no tiem 41% šādu iespējamību ir novērtējis ar 10 punktiem. Jāpiebilst, ka augstāko novērtējumu piešķīrušas sievietes, iedzīvotāji vecumā no 40 līdz 49 gadiem, kā arī Latgalē dzīvojošie. Vēl 24% uzskatāmi par neitrālajiem sistēmas lietotājiem, jo iespējamību ieteikt depozīta sistēmu citiem viņi novērtējuši ar 5-7 punktiem – tie pārsvarā ir vīrieši un vecāka gadagājuma cilvēki.
Turpretim, analizējot iedzīvotāju faktisko rīcību, noskaidrots, ka 69% depozīta sistēmas lietotāju jau ir rekomendējuši sistēmu izmantot citiem. “Lai gan depozīta sistēma ir ieņēmusi stabilu vietu iedzīvotāju ikdienā, gan operators, gan arī tirgotāji turpina darboties pēc principa, ka katrai iepakojumu nodošanas pieredzei jābūt pozitīvai pieredzei. Vienlaikus aicinām sistēmas lietotājus būt saprotošiem un izmantot depozīta sistēmu atbildīgi, tostarp nodot pilnībā iztukšotus iepakojumus un neatstāt atkritumus depozīta punktos vai to tuvumā,” piebilst Miks Stūrītis.
Alus dzērāji – apzinīgākie depozīta sistēmas lietotāji
Lai sasniegtu augsto klientu lojalitāti, bija nepieciešama pakāpeniska sabiedrībā iesakņojušos paradumu maiņa. Šos paradumus var novērot ne vien attiecībā uz sistēmas izmantošanu kopumā, bet arī uz dažādu dzērienu veidu nodošanu depozīta sistēmā. Analizējot depozīta iepakojumu atgriešanas rādītājus dažādās produktu grupās, redzams, ka priekšgalā ar vislabākajiem atgriešanas rezultātiem ierindojas alus iepakojums (91%), kuram seko limonādes (89%) un ūdens iepakojumi (84%). Savukārt zemākie atgriešanas rādītāji šobrīd novērojami alkoholiskajiem kokteiļiem (56%), tādēļ DIO atgādina pievērst īpašu uzmanību tam, vai uz produkta etiķetes atrodas Latvijas depozīta zīme.