Maijā tirgū laisti 38 miljoni depozīta iepakojumu – par 36% vairāk nekā aprīlī
Dzērienu ražotāji maija ietvaros tirgū laiduši 38 miljonus depozīta iepakojuma vienību, kas ir par 36% vairāk nekā aprīlī – tas nozīmē, ka šie produkti maijā ir piegādāti mazumtirgotājiem, kas tālāk tos izvieto veikalu plauktos un pārdod. Savukārt nodoto depozīta iepakojumu skaits četru mēnešu laikā sasniedzis 30 miljonus un, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieņemtā iepakojuma apjoms pieaudzis vairāk nekā divas reizes. SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” atgādina, ka pēc pārejas perioda noslēguma (31.07.2022.) veikalu plauktos drīkstēs atrasties tikai ar Latvijas depozīta zīmi marķēti produkti, un aicina tirgotājus laicīgi plānot dzērienu apriti, lai izpārdotu krājumus bez depozīta zīmes.
“Tuvojas pārejas perioda noslēgums, ko skaidri vizualizē arī situācija tirgū – depozīta iepakojumu īpatsvars veikalu plauktos palielinās un šobrīd dažādos veikalos svārstās no 80% līdz 95%, savukārt nemarķētās produkcijas skaits sarūk, turklāt arvien vairāk tirgotāju pārtrauc no piegādātājiem pieņemt produkciju bez depozīta zīmes. Arī mēģinājumi taromātos nodot nemarķētus dzērienu iepakojumus ir sarukuši no 75% februārī līdz mazāk nekā 6% maijā, kas apliecina, ka sākam aprast ar jauno sistēmu un esam gatavi spert soli nākamajā tās attīstības posmā,” stāsta SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
45% no tirgū laistajiem iepakojumu veidiem ar depozīta zīmi maijā bija PET pudeles. Otrs populārākais iepakojumu veids bija skārdenes, kurās maijā tirgū laisti 27% depozīta produktu. Savukārt atkārtoti uzpildāmajās stikla pudelēs bijuši iepildīti 22%, bet vienreiz lietojamās stikla pudelēs – 6%. Skatoties pēc produktu grupām, 49% no tirgū laistajiem produktiem bija dažādi bezalkoholiskie dzērieni, 48% – alus, un 3% – alkoholiskie kokteiļi. Vienreiz lietojamie depozīta iepakojumi sistēmas ietvaros tiek 100% pārstrādāti un pārvērsti jaunos, vērtīgos priekšmetos, savukārt atkārtoti uzpildāmās (AU) stikla pudeles tiek nodotas atpakaļ ražotājiem, kuri tās izmazgā, pilda un laiž tirgū no jauna.
No 1. februāra līdz 8. jūnijam (ieskaitot) depozīta sistēmā nodoti 30 miljoni iepakojuma vienību, turklāt aktuālie dati liecina, ka šobrīd darba dienās tiek nodoti ap 600 tūkstošiem depozīta iepakojumu, savukārt nedēļas nogalēs ap 800 tūkstošiem iepakojumu dienā, un nodoto iepakojumu apjoms turpina pieaugt. Vienā iepakojumu nodošanas reizē iedzīvotāji atgriež vidēji 14 depozīta vienības, savukārt vidējais laiks, kas paiet no iepakojuma iegādes brīža līdz tā nodošanai depozīta punktā, svārstās no 4 līdz 6 nedēļām.
Depozīta sistēmas operators atgādina – gadījumā, ja nesaplacinātu iepakojumu ar Latvijas depozīta zīmi neizdodas nodot taromātā, lūgums sūtīt depozīta punkta adresi, veikala nosaukumu, nodošanas laiku un iepakojuma fotogrāfiju ar labi nolasāmu svītrkodu un depozīta zīmi uz e-pastu jautajumi@dio.lv vai numuru +371 20224214 lietotnē Whatsapp. Savukārt, ja taromātam nepieciešama iztukšošana vai apkope, lūgums vērsties pie konkrētā veikala darbiniekiem.
Dzērienu ražotāji maija ietvaros tirgū laiduši 38 miljonus depozīta iepakojuma vienību, kas ir par 36% vairāk nekā aprīlī – tas nozīmē, ka šie produkti maijā ir piegādāti mazumtirgotājiem, kas tālāk tos izvieto veikalu plauktos un pārdod. Savukārt nodoto depozīta iepakojumu skaits četru mēnešu laikā sasniedzis 30 miljonus un, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieņemtā iepakojuma apjoms pieaudzis vairāk nekā divas reizes. SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” atgādina, ka pēc pārejas perioda noslēguma (31.07.2022.) veikalu plauktos drīkstēs atrasties tikai ar Latvijas depozīta zīmi marķēti produkti, un aicina tirgotājus laicīgi plānot dzērienu apriti, lai izpārdotu krājumus bez depozīta zīmes.
“Tuvojas pārejas perioda noslēgums, ko skaidri vizualizē arī situācija tirgū – depozīta iepakojumu īpatsvars veikalu plauktos palielinās un šobrīd dažādos veikalos svārstās no 80% līdz 95%, savukārt nemarķētās produkcijas skaits sarūk, turklāt arvien vairāk tirgotāju pārtrauc no piegādātājiem pieņemt produkciju bez depozīta zīmes. Arī mēģinājumi taromātos nodot nemarķētus dzērienu iepakojumus ir sarukuši no 75% februārī līdz mazāk nekā 6% maijā, kas apliecina, ka sākam aprast ar jauno sistēmu un esam gatavi spert soli nākamajā tās attīstības posmā,” stāsta SIA “Depozīta Iepakojuma Operators” valdes priekšsēdētājs Miks Stūrītis.
45% no tirgū laistajiem iepakojumu veidiem ar depozīta zīmi maijā bija PET pudeles. Otrs populārākais iepakojumu veids bija skārdenes, kurās maijā tirgū laisti 27% depozīta produktu. Savukārt atkārtoti uzpildāmajās stikla pudelēs bijuši iepildīti 22%, bet vienreiz lietojamās stikla pudelēs – 6%. Skatoties pēc produktu grupām, 49% no tirgū laistajiem produktiem bija dažādi bezalkoholiskie dzērieni, 48% – alus, un 3% – alkoholiskie kokteiļi. Vienreiz lietojamie depozīta iepakojumi sistēmas ietvaros tiek 100% pārstrādāti un pārvērsti jaunos, vērtīgos priekšmetos, savukārt atkārtoti uzpildāmās (AU) stikla pudeles tiek nodotas atpakaļ ražotājiem, kuri tās izmazgā, pilda un laiž tirgū no jauna.
No 1. februāra līdz 8. jūnijam (ieskaitot) depozīta sistēmā nodoti 30 miljoni iepakojuma vienību, turklāt aktuālie dati liecina, ka šobrīd darba dienās tiek nodoti ap 600 tūkstošiem depozīta iepakojumu, savukārt nedēļas nogalēs ap 800 tūkstošiem iepakojumu dienā, un nodoto iepakojumu apjoms turpina pieaugt. Vienā iepakojumu nodošanas reizē iedzīvotāji atgriež vidēji 14 depozīta vienības, savukārt vidējais laiks, kas paiet no iepakojuma iegādes brīža līdz tā nodošanai depozīta punktā, svārstās no 4 līdz 6 nedēļām.
Depozīta sistēmas operators atgādina – gadījumā, ja nesaplacinātu iepakojumu ar Latvijas depozīta zīmi neizdodas nodot taromātā, lūgums sūtīt depozīta punkta adresi, veikala nosaukumu, nodošanas laiku un iepakojuma fotogrāfiju ar labi nolasāmu svītrkodu un depozīta zīmi uz e-pastu jautajumi@dio.lv vai numuru +371 20224214 lietotnē Whatsapp. Savukārt, ja taromātam nepieciešama iztukšošana vai apkope, lūgums vērsties pie konkrētā veikala darbiniekiem.